Powłoka polimerowa – czym jest, jakie ma zalety, czy warto ją nałożyć?
Powłoka polimerowa to gotowy preparat, który w odpowiedni sposób należy nanieść na lakier samochodowy. Zawiera zarówno komponenty organiczne, jak i nieorganiczne. Zapewnia idealną ochronę lakieru, nadając mu intensywność i głębię. Dodatkowo wygładza powierzchnię, nie tworzy przy tym niepotrzebnych refleksów i hologramów.
Do konserwacji lakieru samochodowego nadają się także przeróżne woski, mleczka, pasty czy politury. Lepszym rozwiązaniem zdecydowanie są powłoki ochronne. Wśród nich należy wymienić powłokę polimerową, kwarcową i ceramiczną. W tym wpisie zajmiemy się omówieniem tej pierwszej.
Powłoka polimerowa – główne zalety
Zadaniem polimerów jest tworzenie warstwy zabezpieczającej lakier przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych. Choć cieniutka powłoka ma grubość dziesiętnych części milimetra, doskonale chroni auto nie tylko przed zabrudzeniami, ale również przed kwasami, zarysowaniami promieniowaniem UV i różnymi substancjami chemicznymi.
Samochód na długi czas pozostaje czysty a brud z trudem przylega do polimerowej powierzchni. Powłoka polimerowa jest całkowicie wodoodporna! Cząsteczki polimerów są o wiele mniejsze od cząsteczek wody, zapewnia im to właściwości hydrofobowe. Prościej mówiąc, polimery odpychają od siebie cząsteczki wody.
Powłoka polimerowa ułatwia mycie samochodu. Brud mniej przywiera i można go z łatwością usunąć.
Powłoki Sonax i Sealant
Sonax i Sealant to dwie najchętniej wybierane powłoki. Obie doskonale chronią lakier przed czynnikami zewnętrznymi. Ich cena jest bardzo przystępna. Zarówno Sonax jak i Sealant mają podobną trwałość. Utrzymują się na aucie około 12 miesięcy. Przed ich nałożeniem należy dobrze wyczyścić lakier. Produkty Sonax i Sealant możesz nanieść sam lub oddać samochód w nasze ręce. Chętnie Cię wyręczymy i nałożymy powłokę za Ciebie!
Powłoka ceramiczna, krótko na jej temat
Kiedyś był tylko wosk, dziś mamy duży wybór powłok ochronnych, z których warto skorzystać. Jaka jest najlepsza? Zdania na ten temat od dawna są podzielone. Jedni chętnie wybierają powłoki polimerowe, drudzy decydują się na ceramiczne. Dzięki nanocząsteczkom powłoka ceramiczna tworzy na lakierze cienką warstwę, która po zastygnięciu zamienia się w ciało stałe. Doskonale chroni i zabezpiecza samochód nadając mu połysk. Jedynym minusem jest cena. Za powłokę ceramiczną trzeba zapłacić dużo więcej niż za polimerową.
Podsumowując, powłoka polimerowa zapewnia wysoki połysk i ochronę lakieru. Ułatwia mycie samochodu, a także zabezpiecza karoserię przed negatywnym działaniem soli, promieniowania słonecznego czy kwaśnymi deszczami. Jest przy tym tania i łatwa w nałożeniu.
No comments